Love, lover, lovers

Hej!
Ni vet de där inläggen av tjejer som vill hitta den perfekta killen. Inlägg som ''Jag vill ha en kille som ger mig frukost på sängen varje morgon'', ''Jag vill ha en kille som kysser mig när jag pratar för mycket'' eller '' jag vill ha en kille som står på händer medans han spelar violin på en ros äng i månskenet''! Ja sådana inlägg.
Jag blir så trött på de. Det finns ingen perfekt kille. Kanske en kille som är perfekt för dig men alla killar har ovanor och saker vi inte gillar och samma sak är det med oss. Det är en människa, inte en robot. I ett förhållande måste man ge och ta. Gå alltid efter orden 'behandla andra som du själv vill bli behandlad'. Det gäller även i förhållanden. Kräv aldrig mer av någon än du själv kan ge och pressa inte varandra att offra saker som du själv inte vill offra.
Jag har några saker som är rimliga i ett förhållande:
  • Älska varandra
  • Var lojal
  • Lita på varandra
  • Skäms inte över din respektive och låt inte denne skämmas över dig
  • Var dig själv
  • Ändra inte på din respektive
  • Ljug inte
  • Ha tålamod
  • Höj aldrig handen mot din respektive (gäller även tjejer mot killar)
  • Respektera varandra
Hoppas ni tyckte om inlägget, bye!
Kommentera gärna era åsikter!



Kommentarer
Postat av: lina

Bra text, håller med! :)

2012-05-07 @ 15:45:05
URL: http://linajjj.blogg.se/
Postat av: Lisa Olsson

Hon är riktigt söt. Går inte släppa blicken ifrån henne hihi. Åh rasen Eurasier är supersöt! Lycka till med valpen sen när du skaffat den :)



Jag håller fullständigt med dig i detta inlägg. Jag trodde inte det var fler som tänkte som mig? Haha. Men du har fullständigt rätt. Blir less på de som tror att man bara kan glida runt i ett förhållande och vill försöka göra sin partner svartsjuk. Det är så fel som det bara kan bli. Sen kan jag ju säga som så att hur tråkigt skulle inte ett förhållande vara ifall killen skulle vara perfekt? Haha, nej usch. Ingen perfekt kille för min del. Hans brister och ens egna kan göra det hela ganska roligt och läringsfullt :)

2012-05-07 @ 15:49:00
URL: http://plustraining.blogg.se/
Postat av: jennifer

tack så mycket!

JO du har rätt i att dom inte är en robot och så men lite kan man få dröma om till exempel att min kille ska pussa mig när jag säger för mycket ,men man ska inte ha värsta listan med saker som han MÅSTE göra liksom :D

2012-05-07 @ 16:36:12
URL: http://jenniifersjo.blogg.se/
Postat av: Emelie

Jag håller med dig i det du skrivit. Ingen kille kan vara perfekt, jo han kan ju vara helt perfekt för just dig eller mig det varierar ju från person till person, men om man nu vill ha en kille som ger en frukost på sängen eller kysser än när man pratar för mycket så letar man bara efter en, men det finns aldrig en kille utan fel. Det bästa man kan göra är att ta den killen som är perfekt för sig själv, det ska liksom kännas bra. Alla de där punkterna du skrivit upp stämmer ju! Bra skrivet. Fortsätt med att skriva. Ha en bra dag! Kram

2012-05-07 @ 17:13:27
URL: http://emeliesofia.devote.se
Postat av: assala

Precis, man ska ge och ta! Håller med dig om punkterna som du skrev upp, det låter rimligt och så ska det vara! Sen får man vara beredd på att saker kan upp uppstå, som missförstånd osv, men det får man ta sig igenom på rätt sätt, och inte kräva en massa av den andra. Man kan inte vara/och göra allting, alla har sina gränser, och alla är bra/ och dåliga på olika saker, och det är det som gör dem unika och speciella på sitt egna sätt. Ingen är perfekt, men någon kan vara perfekt för just dig! :) Ha en underbar dag!

2012-05-07 @ 17:49:41
URL: http://assalaa.devote.se
Postat av: karro

sv: självklart!

Jag håller med dig i det du skriver. Men de flesta som skriva sådana inlägg skriver i ren desperation och saknad av någon eller rent av brist på erfarenhet. Tror inte att de tänker på att det är riktigt irriterande att läsa såna inlägg för oss som vet att verkligheten har brister. Ett förhållande är jobb, inte en dans på rosor. Men det är oftast värt allt i slut ändan! :)

2012-05-07 @ 20:21:07
URL: http://asaa.webblogg.se/
Postat av: Evelina

Håller helt med i det du skriver! Vore bra om fler kunde inse det! :D



kram

2012-05-07 @ 22:22:38
URL: http://silverninas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0